4 april 2016

Silence out loud

‘Stilte is een onderschatte levensvoorwaarde. Stilte is als ademhalen. Geen mens kan zonder’.
Deze tentoonstelling geeft geen antwoord op de vraag wat stilte precies is. Behalve dat het afwezigheid van het geluid is, is stilte zoveel meer. Stilte is niet te zien, maar in deze tentoonstelling laten verschillende kunstenaars zien hoe ze de stilte beleven.
-welke kleur belichaamt het sterkst de stilte?
-wat is jouw stilteplek?
-waar word jij stil van?
Iedereen beleeft stilte op zijn eigen manier; het zijn vragen waar je als bezoeker van de expositie in Kranenburgh antwoord op kan geven.


De bedenker van deze tentoonstelling, Joost Zwagerman, leeft niet meer. Het is een bijzondere ervaring te beseffen dat hij de bezoeker door zijn ogen naar kunst laat kijken, naar stilte laat kijken.
Religieuze stilte, dreigende stilte, onderwater stilte, mensen die weigeren te communiceren stilte, de stilte van het niets en de stilte van het noodlot, Joost Zwagerman koos een kleine 150 kunstwerken die op verschillende manieren stilte verbeelden.
In een wereld vol lawaai, Silence out loud….., mooi.

Silence out loud
Tot en met 12 juni 2016
Kranenburgh
Hoflaan 26, 1861 CR Bergen (NH)
www.kranenburgh.nl

1 opmerking:

  1. beste, ik maak een paper over stilte en gebruik daarin oa. de werken die gebruikt werden op de tentoonstelling van Silence out lout. Is het mogelijk de naam te geven van de kunstenaar/es van dit kunstwerk dat u hier post op deze blog met de klimmende zwarte 'ladder' en de schadu? Ik heb het boek gekocht van Joost Zwagerman, maar dit kunstwerk staat er niet in. Ik kanhet enkel gebruiken in mijn paper als ik ook correct kan referen naar de kunstenaar. Dank u hartelijk om mij die naam door te sturen.

    BeantwoordenVerwijderen