19 maart 2016

Renard enne...... who else......

Vraag mij niet hoe ik daar terecht kwam, maar ik was er ineens. Uitgenodigd voor de door Gassan Diamonds eigen salonbeurs SAHH. De Salon d’ Amsterdam de la Haute Horlogerie. Daar konden we de nieuwste trends aanschouwen op het horloge-gebied. Horloges zijn trouwens weer helemaal terug van weggeweest. Hoe cool het was om horloge-loos door het leven te gaan alsof je daarmee wilde zeggen ‘ik leef niet op de minuut, ik leef het leven zoals het komt, ik heb geen stress’, blijkbaar werkte het toch niet zo, want nu ging iedereen op zijn telefoon kijken hoe laat het was.
Op je telefoon kijken om te weten hoe laat het is is zoooo 2015.
Want als je op je telefoon kijkt, zijn er ook meteen allerlei andere berichten die tevoorschijn ploppen die je misschien niet meteen (of juist wel) wil zien. What’s appjes, mail, Facebook berichtjes etc. Soms wil je alleen maar even weten hoe laat het is zonder meteen geconfronteerd te worden met allerlei andere ‘belangrijke’ spoed-urgentie- kanniewachten’ problematiek (dus toch stress). Het is een gewoonte die bij veel mensen erin is geslopen, ik denk ook bij mijzelf. Eerlijk gezegd vind ik het bloedirritant en onbeleefd als anderen dat doen en daarom heb ik een tijdje geleden besloten weer een horloge te gaan dragen.
Het was dus ook een goed bezochte beurs met zeer kleurrijke gasten. Zo kleurrijk dat we bijna vergaten te kijken naar waar we voor gekomen waren. De champagne, o nee, de horloges. Zeer exclusieve merken als Cartier, Vacheron Constantin, Montblanc en Moser&Cie. Deze laatste verkoopt niet alleen limited editions, maar deze kunstwerkjes zijn zelfs ‘very rare’. Manlief mocht er even een vasthouden nadat hij door een gehandschoende meneer uit een zwaar vergrendelede vitrine was gehaald. Het klokje woog niks, een dummy, bleek later.

Natuurlijk kan niet iedereen zich een horloge permitteren ter waarde van een goede luxe nieuwe auto, dat snap ik best. Gelukkig is er veel aanbod van prachtige horloges. Twee enthousiaste mensen die hun passie voor tijdloos bij de tijd blijven graag met ons willen delen zijn een nieuw brand Renard
gestart. Renard staat, net als de vos symbool voor een eigenzinnig en zelfbewuste collectie. Geen smart watch (want ook die laat ‘belangrijke’ spoed-urgentie- kanniewachten’ problematiek zien), maar goed doordacht analoog design, hoge kwalitatieve eigenschappen en mooie detaillering. Een horloge waar een horloge voor bedoeld is.


4 opmerkingen: