Vraag mij niet hoe ik daar terecht kwam, maar ik was
er ineens. Uitgenodigd voor de door Gassan Diamonds eigen salonbeurs SAHH. De
Salon d’ Amsterdam de la Haute Horlogerie. Daar konden we de nieuwste trends
aanschouwen op het horloge-gebied. Horloges zijn trouwens weer helemaal terug
van weggeweest. Hoe cool het was om horloge-loos door het leven te gaan alsof
je daarmee wilde zeggen ‘ik leef niet op de minuut, ik leef het leven zoals het
komt, ik heb geen stress’, blijkbaar werkte het toch niet zo, want nu ging
iedereen op zijn telefoon kijken hoe laat het was.
Op je telefoon kijken om te weten hoe laat het is is
zoooo 2015.
Want als je op je telefoon kijkt, zijn er ook meteen
allerlei andere berichten die tevoorschijn ploppen die je misschien niet meteen
(of juist wel) wil zien. What’s appjes, mail, Facebook berichtjes etc. Soms wil
je alleen maar even weten hoe laat het is zonder meteen geconfronteerd te
worden met allerlei andere ‘belangrijke’ spoed-urgentie- kanniewachten’
problematiek (dus toch stress). Het is een gewoonte die bij veel mensen erin is
geslopen, ik denk ook bij mijzelf. Eerlijk gezegd vind ik het bloedirritant en
onbeleefd als anderen dat doen en daarom heb ik een tijdje geleden besloten
weer een horloge te gaan dragen.
Het was dus ook een goed bezochte beurs met zeer
kleurrijke gasten. Zo kleurrijk dat we bijna vergaten te kijken naar waar we
voor gekomen waren. De champagne, o nee, de horloges. Zeer exclusieve merken
als Cartier, Vacheron Constantin, Montblanc en Moser&Cie. Deze laatste
verkoopt niet alleen limited editions, maar deze kunstwerkjes zijn zelfs ‘very
rare’. Manlief mocht er even een vasthouden nadat hij door een gehandschoende
meneer uit een zwaar vergrendelede vitrine was gehaald. Het klokje woog niks, een
dummy, bleek later.
Natuurlijk kan niet iedereen zich een horloge
permitteren ter waarde van een goede luxe nieuwe auto, dat snap ik best.
Gelukkig is er veel aanbod van prachtige horloges. Twee enthousiaste mensen die
hun passie voor tijdloos bij de tijd blijven graag met ons willen delen zijn
een nieuw brand Renard
gestart. Renard staat, net als de vos symbool voor een
eigenzinnig en zelfbewuste collectie. Geen smart watch (want ook die laat ‘belangrijke’
spoed-urgentie- kanniewachten’ problematiek zien), maar goed doordacht analoog
design, hoge kwalitatieve eigenschappen en mooie detaillering. Een horloge waar
een horloge voor bedoeld is.
Wauw mooi horloge!
BeantwoordenVerwijderenZeker!
VerwijderenHmmm, ik krijg ook zin in een mooi ouderwets horloge...
BeantwoordenVerwijderenHet is een mooi tijdloos merk!
Verwijderen