24 januari 2016

Zonder titel (1)

Wat fijn
* dat het niet meer vriest,
* dat het eerste kopje koffie ‘s ochtends zo ontzettend lekker ruikt, en smaakt,
* dat het met zo’n mooi crème laagje er ‘Instagram- proof’ uitziet
* dat ik niet op ‘Instagram’ zit,
* dat ik een heel mooi vestje voor moederlief in de uitverkoop vond,
* en dat ik daar zo blij mee was dat ik mezelf beloonde met ook een vestje…..,
* dat ik ‘s avonds laat op weg van het station naar huis wandelde en een stel brede (kan aan de grote, dikke jassen hebben gelegen, want toen vroor het nog wel) donkere (figuurlijk) jongens tegen kwam die mij de weg vroegen naar het Red Light District,
* dat ik zei ‘loop maar even met mij mee, want ik moet ook die kant op’…..,
* ……dat ik dat  écht zei……,
* maar dat ik na een tijdje zei ‘hier naar rechts, het bruggetje over, even naar links en een stukje rechtdoor’,
* dat ze mij vriendelijk bedankten,
* en dat ik ze een genoeglijke avond wenste,
* dat ik zwemmen heb herontdekt,
* dat ik na het zien van de Spaanse Schilders in de Hermitage er achter kwam dat ik er geen zinnig woord over kan zeggen,
* dat ik weer fijne boeken in de bieb heb gevonden,
* dat de stapel strijk, al is het maar over even, is weggewerkt,
* dat ik extra bestekzegeltjes kreeg van een aardige caissière,
* om een wijntje/ biertje drinken in een café waar wij al minstens 25 jaar niet meer waren geweest en erachter komen dat het helemaal geen 25 jaar geleden leek dat het de laatste keer was dat wij daar waren…..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten