2 december 2015

De Literaire Kaart

 Soms moet je het zekere voor het onzekere nemen. Niet zeker wetende of Sint ons wel weet te vinden op ons nieuwe adres, heb ik het heft maar in eigen handen genomen en mijn eigen schoen alvast gevuld met een cadeautje.
 Toen ik een plaatje zag van deze plattegrond was ik meteen verkocht. Eerst natuurlijk je eigen straat of buurt opzoeken. Het citaat van onze straat maakte ons erg nieuwsgierig, want we kwamen er armoedig van af. Urenlang kan je er naar kijken. Ik verheug mij nu al op het voorjaar, dan ga ik met de plattegrond buurten, straten, pleinen en grachten opnieuw ontdekken door de ogen van de schrijvers. Een literaire ontdekkingstocht. Bijna 500 citaten van 250 schrijvers.  Hij is er in verschillende uitvoeringen, een grote kaart, een gevouwen exemplaar, in boekvorm of als behang. Wat is Amsterdam toch leuk.

2 opmerkingen: