6 november 2015

Sample Sale

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan….. Lang, lang geleden, ver in de vorige eeuw, volgde ik een mode opleiding. Ik woonde en werkte zelfs een tijdje in Parijs, ‘the place to be’ op mode gebied, vlak na mijn opleiding. Het is inmiddels al lang niet meer mijn professie, maar het blijft wel een leuke passie. Niet perse om alle trends en hypes ook zelf toe te passen, maar het volgen ervan is ook al heel leuk. Af en toe door de Negen Straatjes of de Utrechtsestraat wandelen, de glossy’s scannen, gewoon om weer even te proeven en te ruiken. Vormen en stijlen, nieuwe stoffen, kleuren, leersoorten of bling te observeren, heerlijk! Natuurlijk wordt het observeren ‘een enkele keer’ om gezet in consumeren. Er is in een stad als Amsterdam ongelooflijk veel keuze. Soms is het leuk om eens iets heel anders te doen en een sample sale te bezoeken. Vanmiddag bezocht ik Pinc, dat staat voor Prijzig Is Niet Cool. Een keer in de zoveel tijd organiseren zij op de Zuidas in een leegstaand pand een sample sale.
Het is wel even snuffelen, tussen de rekken rommelen en zoeken, maar de opzet is wel heel overzichtelijk, alles hangt op merk en op kleur, er is pasgelegenheid en het personeel is vriendelijk en behulpzaam. Ik stond uiteindelijk wel met tien vestjes, truien en jurkjes in de paskamer. Nee, ik heb geen tien stuks aangeschaft, echt niet. Na een moeilijke doch strenge selectie bleven er drie items over. Een frisse update waarmee ik kleding uit mijn kast weer een nieuwe look kan geven. Het viel mij op dat ik nu niet de enige grijze, correctie, zilveren duif was. Dat komt misschien omdat in deze editie gekozen is voor een aantal labels met een luxe uitstraling. De merken die ze verkopen wisselen. Deze keer staan in deze Scandinavische/ Franse/ Nederlandse editie Anecdote, Avelon, Modstrom, Sessun, Bellerose en nog een aantal mooie labels.
Nog tot en met 10 november
Claude Debussylaan 33, 1082 MC, Amsterdam
Check de openingstijden op www.pincsale.nl

2 opmerkingen: